26.09.05 | 09:30
קינואה
איך משיגים את התוצאה הכי הכי?
26.09.05 | 09:41

קינואה - הכנה בסיסית

מתכון בסיסי של קינואה / עיצות של רון כהן (שפאץ) לכל דגן יש יחס "קוסמי" משלו בין חומר לבין מים, כדי שיתבשל דיו אך לא יהיה דיסה. אורז בסמטי צריך קצת פחות מים מאורז פרסי וקינואה זקוקה לעוד פחות מן הבסמטי. כוס קינואה מניבה בין שתיים לשלוש מנות תלוי במידת הרעב של הסועדים. זמן הכנה: 5 דקות זמן בישול: כמעט חצי שעה חומרים: 1 כוס קינואה אורגנית כף שמן תירס, חמניות או זית חצי כפית מלח ציוד: סיר עם דפנות עבות וטובות עם מכסה מתאים הכנה: 1. מרתיחים מים בקומקום החשמלי. 2. מציתים להבה בינונית מתחת לסיר ויוצקים את השמן פנימה. מוסיפים את הקינואה פנימה ומטגנים כ 2- 3 דקות – נזהרים שלא יישרף. 3. מכניסים לסיר כוס וחצי מים רותחים ואת המלח - מכסים. 4. מעבירים את הסיר לאש הכי נמוכה שיש בסביבה. מכוונים שעון על 12 דקות. כשהשעון מצלצל, מכבים את הלהבה מבלי להוריד את המכסה של הסיר. מכוונים עשר דקות נוספות על השעון וכשהוא מצלצל פותחים את הסיר, מערבבים בעזרת מזלג והקינואה מוכנה.
26.09.05 | 09:44

קינואה ל"מתקדמים"

עיצות שהביא "סלע" בפורום האוכל של YNET קליה של גרגרי הקינואה (לא חייבים עם שמן, אפשר גם סתם לקלות על יבש במחבת) עושה פלאים לטעם של הקינואה ומעניקה לה טעם קראנצ'י וניחוך אגוזי משהו. איך אני מכין? יש כל מיני ווריאציות, אבל בדרך כלל אני מתחיל מלטגן ירקות שורש מגורדות בפומפיה (גזר, שורש פטרוזיליה וכו') עם כרישה חתוכה לטבעות. אפשר לטגן עם טיפה שמן (כפית אחת, נניח) או פשוט לאדות טפיה על המחבת. מוסיפים את הקינואה, וממשיכים לקלות אותה על המחבת כמה דקות תוך כדי ערבוב מידי פעם (אני לא שוטף את הקינואה קודם). רק לאחר שהקינואה עברה קליה אני מוסיף את המים ושאר התבלינים. אני מוסיף 2 כוסות מים לכל כוס קינואה, אבל שימי לב שיחס הקינואה/מים הזו מתאימה רק להכנה של קינואה במחבת/ווק. בהכנה בסיר צריך כוס וחצי מים על כוס קינואה. לאחר שמוסיפים מים מוסיפים תבלינים שונים, לפי הטעם. אני כל פעם מגוון ומתבל מעט אחרת, אבל אפשר בתור התחלה לתבל (עבור 2 כוסות של קינואה) עם כפית גדושה של שום כתוש, כפית מלח, שלוש כפות רוטב סויה וקצת חריף אם אוהבים טעמים פיקנטיים (אני מוסיף לפעמים פלפל ירוק חריף מגורר, או רוטב צ'ילי ירוק. אפשר גם פפריקה חריפה). מרתיחים את המים ואז מכסים את המחבת וממשיכים לבשל עוד כרבע שעה על אש בינונית-נמוכה (להבה בינונית בעוצמה הנמוכה ביותר שלה).
26.09.05 | 12:34

קינואה - הכנה בסיסית

מתכון בסיסי של קינואה / עיצות של רון כהן (שפאץ) לכל דגן יש יחס "קוסמי" משלו בין חומר לבין מים, כדי שיתבשל דיו אך לא יהיה דיסה. אורז בסמטי צריך קצת פחות מים מאורז פרסי וקינואה זקוקה לעוד פחות מן הבסמטי. כוס קינואה מניבה בין שתיים לשלוש מנות תלוי במידת הרעב של הסועדים. זמן הכנה: 5 דקות זמן בישול: כמעט חצי שעה חומרים: 1 כוס קינואה אורגנית כף שמן תירס, חמניות או זית חצי כפית מלח ציוד: סיר עם דפנות עבות וטובות עם מכסה מתאים הכנה: 1. מרתיחים מים בקומקום החשמלי. 2. מציתים להבה בינונית מתחת לסיר ויוצקים את השמן פנימה. מוסיפים את הקינואה פנימה ומטגנים כ 2- 3 דקות – נזהרים שלא יישרף. 3. מכניסים לסיר כוס וחצי מים רותחים ואת המלח - מכסים. 4. מעבירים את הסיר לאש הכי נמוכה שיש בסביבה. מכוונים שעון על 12 דקות. כשהשעון מצלצל, מכבים את הלהבה מבלי להוריד את המכסה של הסיר. מכוונים עשר דקות נוספות על השעון וכשהוא מצלצל פותחים את הסיר, מערבבים בעזרת מזלג והקינואה מוכנה.

לשמני בענין הקינואה

עד כמה שראיתי, לקינואה הרבה קלוריות והבעיה שאין היא משביעה כלל כמו האורז למשל אתה אוכל כמה כפות אתה מרגיש שבע ואילו באכילת קינואה אמרה לי חברה שהיא מרגישה שאוכלת אויר. אין לי בעיה עם אכילת אויר אבל למה לדחוס קלוריות.
26.09.05 | 13:44

nryati , כמה דברים לגבי הערך התזונתי של קינואה. כדאי לקרוא

אז ככה, בעניין הטעם, לדעתי לקינואה אין טעם של אויר. אני מאד נהנה ואוהב לאכול קינואה! חשוב שתדעי: החלבון בקינואה הוא חלבון שלם, כלומר יש בו את כל חומצות האמינו שאנו זקוקים להן.באורז, אין הדבר כך! מבנה החלבון באורז הוא חסר ועל מנת להשלימו יש לאכול אורז+קיטניות. בקינואה יש אשלגן ברמה טובה ואף מעט ברזל! בכוס קינואה מבושלת יש 160 קלוריות. ובכוס אורז מבושל 150 קלוריות!! לגבי השובע לאחר אכילת קינואה לעומת אכילת אורז, אני לא חושב כמוך! יש כאלה שאם אין להם בשר בארוחה הם טוענים שהם נשארים רעבים!!
26.09.05 | 16:19

שידרוג תבשיל הקינואה המוכן:.

לצרף לקינואה המבושלת (עם בצל מטוגן ומים כמו אורז) עם אפונה מבושלת (סנפרוסט) ועם עגבניות מיובשות.
26.09.05 | 17:48

האם קינואה נמנית על הקטניות או הפחמימות?

26.09.05 | 18:46

קינואה , קטניות ופחמימות

קינואה הוא צמח ממשפחת הסילקיים. קינואה *אינה* שייכת לקטניות והיא *אינה* דגן. סליחה פינגווינית אבל יש בילבול בשאלתך-פחמימה היא מונח מהכימיה ואילו קיטניות זה משפחת צמחים (מונח בוטני). פחמימות הן תרכובות אורגניות המכילות פחמן, מימן וחמצן. דוגמא לפחמימות: סוכר, עמילן ועוד. צמחים רבים מכילים פחמימות, גם קטניות ודגנים מכילים פחמימות. בקינואה יש בסביבות 55% של פחמימות.
29.09.05 | 08:16

קינואה ל"מתקדמים"

עיצות שהביא "סלע" בפורום האוכל של YNET קליה של גרגרי הקינואה (לא חייבים עם שמן, אפשר גם סתם לקלות על יבש במחבת) עושה פלאים לטעם של הקינואה ומעניקה לה טעם קראנצ'י וניחוך אגוזי משהו. איך אני מכין? יש כל מיני ווריאציות, אבל בדרך כלל אני מתחיל מלטגן ירקות שורש מגורדות בפומפיה (גזר, שורש פטרוזיליה וכו') עם כרישה חתוכה לטבעות. אפשר לטגן עם טיפה שמן (כפית אחת, נניח) או פשוט לאדות טפיה על המחבת. מוסיפים את הקינואה, וממשיכים לקלות אותה על המחבת כמה דקות תוך כדי ערבוב מידי פעם (אני לא שוטף את הקינואה קודם). רק לאחר שהקינואה עברה קליה אני מוסיף את המים ושאר התבלינים. אני מוסיף 2 כוסות מים לכל כוס קינואה, אבל שימי לב שיחס הקינואה/מים הזו מתאימה רק להכנה של קינואה במחבת/ווק. בהכנה בסיר צריך כוס וחצי מים על כוס קינואה. לאחר שמוסיפים מים מוסיפים תבלינים שונים, לפי הטעם. אני כל פעם מגוון ומתבל מעט אחרת, אבל אפשר בתור התחלה לתבל (עבור 2 כוסות של קינואה) עם כפית גדושה של שום כתוש, כפית מלח, שלוש כפות רוטב סויה וקצת חריף אם אוהבים טעמים פיקנטיים (אני מוסיף לפעמים פלפל ירוק חריף מגורר, או רוטב צ'ילי ירוק. אפשר גם פפריקה חריפה). מרתיחים את המים ואז מכסים את המחבת וממשיכים לבשל עוד כרבע שעה על אש בינונית-נמוכה (להבה בינונית בעוצמה הנמוכה ביותר שלה).

תודה לשמני

שיעור מאלף. מעניין, דווקא חשבתי שזה כן דגן. ובכל זאת אני שמחה לציין שהמתכון שלך די דומה למה שבישלתי "מהבטן". אני הוספתי כמון, זה אולי נשמע מוזר, אבל אהבתי את הטעם. סליחה שאני מעלה את הנושא מהאוב, אבל עד עכשיו הייתי מנועה לעיין בתשובות.
30.09.05 | 19:12

האם קינואה נמנית על הקטניות או הפחמימות?


בטח התכוונה לשאול:הקינואה היא פחמימה או חלבון? אני למשל מתייחסת לקטניות-

חומוס,עדשים,סויה וכו'-כאל "חלבון" (תחליף צמחי למנת בשר,למשל,או דג בארוחה) אם אני מקפידה על ארוחות מאוזנות-איך עלי להתיחס לקינואה? כאל תוספת פחמימתית- כמו אורז,בורגול,קוקוס וכו',או להבדיל-פסטה או תפוחי אדמה,למשל,או שבגלל תכולת חלבונים גבוהה אפשר להחשיב מאכל עם קינואה כ"מנה" (עיקרית) ואז לא צריך תוספות לידה? אני מכינה קינואה בעיקר בארוחה שיש בה מזנון סלטים (קרים) עוד לא יצא לי לשלב אותה במנות חמות (אולי בחורף הקרוב...) שמעתי מבחורה טבעונית שהיא מכינה אותה עם ירקות קלויים טבעיים (לא מתובלים) וזה מאד טעים
30.09.05 | 19:30

זה עולם מושגים/מונחים שאיני מכיר. כל מה שאני יכול לומר שבקינואה יש 16-20% חלבון

30.09.05 | 19:49

טל, לא יודע למה את קוראת ארוחות מאוזנות. קטניות הן אוכל נהדר (מבחינה תזונתית) אבל החלבון המצוי בקטניות אינו

יכול להוות תחליף לחלבון מן החי (בשר). בחלבון מן החי יש את כל המגוון של חומצות האמינו הדרושות לגוף! בקטניות אמנם יש הרבה חלבון אבל *הרכב* החלבון הוא חסר!על מנת להשלים את החסר יש לצרוך חלבון מקטניות *יחד* עם חלבונים המצויים באורז למשל (למרות שלאורז את בטח קוראת "פחמימה"). כלומר אכילת אפילו כמות הגונה של קטניות לא תספק לגוף את מלא תצרוכת חומצות האמינו שהגוף זקוק להן! לעומת זאת בקינואה שהיא כאמור לא דגן ולא קטניה, יש חלבון בכמות בינונית, כאמור עד סביבות 20% , אבל *איכות* החלבון של קינואה היא מושלמת! יש בחלבון ממקור קינואה את כל מגוון חומצות האמינו שגופנו זקוק להן! אם את מקפידה על תזונה בריאה ומאוזנת עליך לדעת עובדות אלו! אם זה נשמע לך כמו סינית, ממליץ לך להתייעץ עם תזונאי/ת מומחה/ית.
17.08.06 | 20:48

קינואה , קטניות ופחמימות

קינואה הוא צמח ממשפחת הסילקיים. קינואה *אינה* שייכת לקטניות והיא *אינה* דגן. סליחה פינגווינית אבל יש בילבול בשאלתך-פחמימה היא מונח מהכימיה ואילו קיטניות זה משפחת צמחים (מונח בוטני). פחמימות הן תרכובות אורגניות המכילות פחמן, מימן וחמצן. דוגמא לפחמימות: סוכר, עמילן ועוד. צמחים רבים מכילים פחמימות, גם קטניות ודגנים מכילים פחמימות. בקינואה יש בסביבות 55% של פחמימות.

אז לאיזו משפחה שייכת הקינואה?

מצטערת על ההצתה המאוחרת... עברה כמעט שנה, אני יודעת. אבל אם ביקשת לקבל אימיילים כשיכתבו לך תגובה, אז התגובה הזאת תגיע. ותיענה, אני מקווה.
31.03.17 | 13:01

נשמע כמו מתכון מעולה! אני בדיוק קראתי לא מזמן על דיאטה ללא פחמימות, הבנתי שזה ממש עוזר!

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה:
עבור לפורום:
אוכל
בחר
בחר