ל-ela gray

קראתי את המשפט הבא שכתבת:

"אם אתה רוצה שיכבדו את ערכיך תלמד לכבד ערכים של אחרים"

אחלה משפט אבל והבעיה היא שהוא חלקי, והתוספת היא שקודם כל האחרים צריכים לכבד את הערכים של עצמם ולא יכפו את הערכים שלהם על אחרים.

מידי יום ביומו אנחנו קוראים עוד ועוד ידיעות על כך שהאחרים פועלים ונוהגים ומבצעים עבירות בניגוד לאושיות אמונתם. נכון שפה ושם יש כאלו שסוטים מהאמונה ובוגדים בה וזה די טבעי, רק שכאן מדובר במבול וברצף בלתי נגמר במעשי כפירה ובמעשי אלימות וכפיה.

הלוואי והיינו מגיעים למה שכתבת.

אדם צריך להיות אחראי על מעשיו, על דבריו ועל התנהלותו.

אדם שמנהל את חייו על פי האופן בו אחרים מתנהלים ו/או מצדיק את התנהגותו על סמך התנהגות שהוא פוסל אצל אחרים בעיני הוא אדם חסר בטחון עצמי, חסר יכולת חשיבה עצמית וחסר יכולת הבחנה בין נכון ללא נכון, בין ראוי ללא ראוי.

אין אדם חסין מעבירות, זה המבדיל בין אדם למלאך, אין אדם חסין מטעויות ואין אדם שלא מתפתה ליצר הרע ברמה כזו או אחרת.

ולכן אני חוזרת ואומרת שאדם יחייה באמונתו וייתן לאחרים לחיות באמונתם.

גניבה, אונס, רצח - כל אלה הם מעשים שבין אדם לאדם אחר.

ולכן בעיני אין קשר בין היות החוטא כלפי אחר דתי מאמין לבין היותו חרא אנושי.

כי זה שהוא יילך שניה אחר כך להתפלל וירחץ בנקיון כפיו כלפי הבורא בין אם הוא קיים או לא - זה לא יבטל את חומרת מעשיו, וכמו שנאמר ביום הכיפורים - שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר.

ולכן אני לא מסכימה עם כל השרשורים שרוצים להראות שדתיים יכולים להיות חארות ומנגד - שחילונים שלא מאמינים מועדים להיות חארות.

המוסר בעיני מגולם בעשרת הדיברות שגם בהן אנחנו מועדים לחטוא, אבל זה הבסיס בעיני לחברה אנושית בריאה שיש בה סייגים, שיש מוסכמות להתנהגות חברתית ושיש הבחנה ברורה בין מותר לאסור.

מעבר לזה - ההסתכלות על האחר בבחינת "הוא התחיל" ממש לא מקובלת בעיני ועל דעתי.

כל אחד שיסתכל על עצמו ויבחן את מעשיו ואת התנהלותו ויהיה שלם עם מי שנשקף אליו במראה.

 

 

emo_45.pngנאום יפה אלה...

משתפרת עם הגיל.

חבל שאיני יכולה לומר זאת עליך........

ל-ela gray

  • "אדם שמנהל את חייו על פי האופן בו אחרים..." – ומה בדיוק קורה בכתות המאמינות בדמויות דמיוניות?

  • ".... זה המבדיל בין אדם למלאך..."  - אין דבר כזה מלאכים, זו המצאה מסיפורי אגדות, אין מקום להשוואה הזאת

  • ... אין קשר בין היות החוטא כלפי אחר דתי מאמין לבין היותו....."  - ועוד איך יש קשר. אדם מאמין מנהל את כל חייו (ואני מתכוון לכל חייו) סביב האמונה באיזו דמות אלוהית, ומראה זו קבל עם ועדה בכל דרך אפשרית ובו זמנית בוגד ביסודות אמונתו ועושה פשע מתוך תקווה שאף אחד לא יתפוס אותו, הוא התגלמות הפשע מהסוג המכוער והגרוע ביותר.

  • "... שדתיים יכולים להיות חארות ומנגד - שחילונים שלא מאמינים מועדים להיות חארות..." –  לא שאיכפת לי שהדתיים הם פושעים ככל בני האדם, איכפת לי שמצד אחד הם מציגים את עצמם כחסידים עובדי האל ומצד שני הם פושעים ככל האדם, ומעבר לזה איכפת לי שהם כופים את אמונותיהם על החילוניים (וזה הכי גרוע)

  • ".... כל אחד שיסתכל על עצמו ויבחן את מעשיו ואת התנהלותו" – הדתיים כופים את אמונותיהם על החילוניים והם מאד מאד שלמים עם מי שנשקף אליהם במראה.

מה לעשות, הדת אצלנו מעבר לאמונה כנה לעתים גם משמשת כמסכה. אם מסתכלים על הנאשמים בכל פרשיות הרצח, גניבה, שחיתות, אונס ומה לא? אז ההרגשה שלפחות 70% מהם דתיים, כי כיפה אצלם בבית המשפט זה כמעט כמו מדים בצבא. שמים כיפה פעם אחת על הראש, נו כדי שזה יהיה למהדרין מגדלים זקן והנה, "צדיק" מוכן.

חוץ מזה יש גם דבר נוסף, אנשים שנולדו בחברה דתית, התחנכו בבית הספר טוב, אבל מאז ועד היום לא מאמינים יותר בערכים הללו, או לא מספיק מאמינים כדי שהם ישפיעו על מעשיהם, ואנשים כאלה באמת יוצרים בעיה של תדמית משמעותית כאילו העולם הדתי הוא לא רק לא יותר טוב, אלא יותר גרוע מן העולם החילוני והאמת זה ממש לא כך, כי לא כל מי ששם כיפה על הראש הוא דתי, דרכו המוסרית אומרת מי הוא.

פשוט המעבר בארץ מחברה לחברה הוא ממש לא פשוט ובהשתייכות לכל מגזר יש גם טובות הנאה וגם מחיר שבן אדם משלם, וכל אחד שגדל והתחנך בציבור מסוים מרגיש את עצמו יותר נוח כחלק מאותו ציבור, הדבר כנראה לא תקין וצריך לשנותו, אבל אני לא תמים כדי לצאת למען זה לכיכרות ולהרים קול זעקה, כי זה מאבק עם טחנות רוח, אפשר לסגור לחרדים את כל האפשרויות להתחמק מעבודה, אבל אי אפשר לגרום למעסיקים לרצות להעסיק אותם, כי זה בדוק, סיכויו של בן אדם דתי למצוא עבודה הוא נמוך משמעותית מסיכויו של חילוני וככל שהוא דתי יותר- הוא בעיתי יותר, הלא כך? כמעסיק את מי תעדיף, בן אדם שמקובע בלוח הזמנים שלו ולא יוכל לעבוד בשבתות ובחגים מה שלא תעשה איתו, או בן אדם שאין לו עם זה שום בעיה? בן אדם שמבזבז מיום העבודה שלו בנוסף לזמן אוכל גם זמן לתפילת מנחה, או בן נאדם שלא עוסק בשטויות הללו במקום העבודה? כולנו יודעים כמה דלתות של רעיונות עבודה ננעלות בפני בני אדם הללו ושחלקם הניכר נידון להצטרף לנצח למבקרי לשכות העבודה כל עוד לא יורידו זקן, ולא יביעו מוכנות לעבוד אפילו ביום כיפור- תמורת שכר הגון כמובן וכל עוד לא יוכיחו את נאמנותם באכילת סטייק לא כשר, וגם אז ימשיכו לבחון אותם לפי המראה ויעדיפו יפים יותר דווקא.

ל-ela gray

  • "אדם שמנהל את חייו על פי האופן בו אחרים..." – ומה בדיוק קורה בכתות המאמינות בדמויות דמיוניות?

  • מה אכפת לך? אתה שייך לכתות האלה? אם אין לך נגיעה אליהן למה אתה מתעסק בהן?
  • ".... זה המבדיל בין אדם למלאך..."  - אין דבר כזה מלאכים, זו המצאה מסיפורי אגדות, אין מקום להשוואה הזאת

  • בהחלט יש. אדם מועד לטעויות וכמו שאין אדם שאינו מועד ואינו טועה שגם זו המצאה שידועה בשם אדם מושלם  כך אין מלאכים
  • ... אין קשר בין היות החוטא כלפי אחר דתי מאמין לבין היותו....."  - ועוד איך יש קשר. אדם מאמין מנהל את כל חייו (ואני מתכוון לכל חייו) סביב האמונה באיזו דמות אלוהית, ומראה זו קבל עם ועדה בכל דרך אפשרית ובו זמנית בוגד ביסודות אמונתו ועושה פשע מתוך תקווה שאף אחד לא יתפוס אותו, הוא התגלמות הפשע מהסוג המכוער והגרוע ביותר.

  • הטעות הבסיסית שלך ולא רק שלך היא שאתה מוריד את האלוהים בין אם קיים ובין אם לאו לדרגת אדם ומכניס אותו כגורם במשוואת היחסים בין אדם לחברו ולא היא.
  • שכן לטיעונך אם אדם מאמין חוטא הרי שהוא צריך לפחוד מאלוהים שיעניש אותו על כך ואם הוא אינו פוחד מאלוהים אזי הוא לא מאמין אמיתי אלא בנוסף להיותו פושע הוא גם שקרן. אבל אין קשר בין הדברים. אדם יכול לגנוב ולנאוף ועדיין להיות הצדיק הכי גדול בעיני עצמו כי הוא מקיים מצוות שבין אדם למקום. אז מה? אני אשפוט אותו על כך שהוא מועל באמונתו? זה עניין בינו לבין מצפונו. אני אשפוט אותו על היותו חרא של בן אדם. על מעשיו. ואם הוא ינסה להתחבא מתחת לכיפה אני אשפוט את מוסריותו הצבועה. אבל לא בגלל שהוא דתי הוא מראש אמור להיות על דרגת מוסר נעלה יותר ממני כי הכיפה שלו לא הופכת אותו בעיני אוטומטית לאדם טוב יותר.
  • "... שדתיים יכולים להיות חארות ומנגד - שחילונים שלא מאמינים מועדים להיות חארות..." –  לא שאיכפת לי שהדתיים הם פושעים ככל בני האדם, איכפת לי שמצד אחד הם מציגים את עצמם כחסידים עובדי האל ומצד שני הם פושעים ככל האדם, ומעבר לזה איכפת לי שהם כופים את אמונותיהם על החילוניים (וזה הכי גרוע)

  • הם יכולים לעבוד את האל ואת כל האלים שהם רוצים. מעניין אותי כקליפת השום. כל עוד הם עוסקים בעינייניהם ומניחים לי לעסוק בענייני.
  • ".... כל אחד שיסתכל על עצמו ויבחן את מעשיו ואת התנהלותו" – הדתיים כופים את אמונותיהם על החילוניים והם מאד מאד שלמים עם מי שנשקף אליהם במראה.

  • הם כופים כי הם יכולים ואני מעריכה מאד את העובדה שהם ממקסמים את יכולותיהם ומתעצבנת מזה בעת ובעונה אחת אבל הכעס אינו עליהם כפי שכתבתי אינסוף פעמים אלא עלינו קודם כל שאנחנו מקטרים וברגע האמת מדירים עצמנו מלהצביע ולהשפיע בטיעון האדיוטי שבלאו הכי אי אפשר לשנות ובמקסימום שופכים מילים במקום לעשות מעשה ובכך מאפשרים להם לעשות לנו מה שהם רוצים

ליצחק שושן

  צר לי לאכזב אותך לאף אחד אין את ההרגשה ש-70% מהעבריינים הם דתיים בגלל הכיפה שהם חובשים לראשם בבית המשפט. יש לא מעט חרדים המבצעים פשעים נגד יסודות ועיקרי אמונתם. הוא מירושלים שרצח את גרושתו, נשאר חרדי גם בכלא. אותו דבר גם לגבי החרדי שאנס ילד קטן.

 הנושא של קליטת חרדי במקום עבודה הוא הרבה יותר מורכב ובעייתי ממה שאתה מציג. לקבל אדם חרדי למקום עבודה הוא בעייתי כאשר יש נשים באותו מקום עבודה, הוא בעייתי אם אין מזוזה על כל דלת, הוא בעייתי מבחינת חדר האוכל (או הכשרות שלו) או אפילו אכילת אוכל שאינו כשר ע"י איזו עלמה חסודה, הוא בעייתי מבחינת תפילות וגיוס מניין לתפילה, הוא בעייתי מבחינת הקצאת בית כנסת לתפילה, הוא בעייתי מבחינת דרישת ארון קודש וספר תורה לתפילה, והא לא פחותבעייתי בגלל נסיונות למסיונריות, וכך הלאה הרשימה עוד ארוכה. לא הזקן הוא הבעיה.

רק לעדכן אותך אני עובד במקום עבודה בו יש לא מעט חרדים, ויתרה מכך המפעל קלט עובדים חרדים חסרי מקצוע והכשיר אותם למקצוע (אגב, הבעיה הגדולה היתה ללמד אותם אנגלית)

הפתגם "דין מוחמד בסיף" (השרשת האיסלם ע"פ החרב)מיוסם לעכשיו בעולם הערבי כמעט בכולו לקוח מהקוראן שלא מזכיר בו ולו פעם אחת את ירושלים

האיסלם להיום מהווה איום על העולם המערבי, כולל שוודיה שהכירה במדינת הדמקולו ששמה פלסטין, מרגישה להיום על בשרה את המוסלמים שממלאים את ארצה ומצידי שימלאוה מסגדים ורעלות, את החרא הזה תאכל ראש ממשלתה ומדינתה בתאבון רב בקרוב מאוד.

להנות היום מה שתפסידו למחר

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: standoff
עבור לפורום:
אקטואליה ופוליטיקה
בחר
בחר