אחד מתוך חמש

אחד מתוך חמש

 

בשנים האחרונות אנו חשופים למגפה בסדר גודל הולך ומתעצם. כמעט מכל בית או מבית השכן או המכר הקרוב אנו שומעים על "הילד שובב" הילד ה"הפר אקטיבי", אותו אחד שזקוק לרטלין או לריפוי בעיסוק או לשיחה עם הפסיכולוג או כל האפשרויות נכונות…

 

בקיצור כל הילדים סובלים מהפרעה נפשית. גזירת גורל משמיים. משהו כנראה "השתבש" בכל הבתים בגנים של הילדים. לכולם הפרעות נפשיות. הם סובלים מסכנים , זקוקים לטיפול ו...הבנה מהם כבר לא יצא משהוא....

 

והרי החדשות….

 

הידעתם כי כל ילד אחד מתוך חמש ילדים נולד בצורה מעט שונה משאר הילדים. לכל ילד חמישי מבין ילדינו מבנה מוח מעט שונה ממבנה המוח ה "רגיל". המוח ב"ה מתפקד כהלכה אלא, במבנה מעט שונה. אפשר לומר שכשם שלאנשים צבע עיניים או סוג שיער שונה אחד מהשני. ישנם גם אנשים שמוחם מולד בצורה שונה. לחכמתו של הקב"ה יתברך אין קץ ואין שיעור.

 

מעשה הבריאה הנפלא הזה נועד לאפשר לאנשים אלו חשיבה ייחודית, כישרונות רבים, והשגיות גבוהה!

 

לעומת זאת - המוח המצומצם של אנשים חשוכים שמסרבים להבין ולהעריך את הבריאה הנפלאה של הקב"ה. מסרבים לכבד את הזולת. מחליטים באופן שרירותי להעניש ילדים הנולדים בשונה מהם. לא רק שהם רודים בהם אלא, גם במשפחותיהם. הם מפעילים כח, מרות, בריונות ואיומים נגדם.

 

הגרוע מכל הם מוסרים מידע כוזב, שגוי ומעוות בכך גוזרים עליהם חי'י סבל, טלטלה, תיסכול וצער!!!!

 

במה דברים אמורים?

 

אחד מכל חמש מבין ילדינו הנפלאים, המקסימים, הבריאים והנורמליים נולד דיסלקטי. משמא, בעל מבנה מוחי ייחודי, שונה משאר הילדים. לא רק שהוא יציר הבריאה המושלם הזך והטוב אלא, יתרה מכך הוא כשרוני יצירתי ורב גוני משאר האנשים.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

 

את המתנה הנפלאה הזאת איש אינו מגלה לנו. הסוד המקסים והיפה הזה מוסתר מאתנו.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

מדוע? הסיבות רבות ומגוונות, להלן אחדות מהן:

 

- עבודה בשפע לפסיכולוגיים, יועצים, מדריכים וכו'.

 

- עבודה בשפע לכל מרפאי בעיסוק , נותני חוגים שונים ומשונים וכו'.

 

- עבודה בשפע לכל הנספחים שהתהוו מהתעשי'ה פורחת של דעות קדומות, בורות מקצועית, עצלות  

 

  מקצועית.

 

- עבודה בשפע לכל הגופים האחראיים שמגלים וחוסר רצון למקצוענות, דיוק ועזרה לילדים ומשפחותיהם.

 

- עבודה בשפע לנותני קורסים שונים, השתלמויות שונות והדרכות שונות למורים, הורים ומה שבניהם.

 

- עבודה בשפע לכתות קטנות בהדרכת מורה פרטנית המסייעת לילדים "בקושי" שלהם…

 

- בכיינות והצדקה בשפע לכל המלינים על מחסור בכתות קטנות ובכוח אדם, ומצדיקים את רמת הלימודים

 

 הנמוכה שהם מספקים לילדינו הפקחים...

 

- שפע כספי רב לכל המתפרנסים הנתינת מרשם רפואי ומכירת תרופות לילדים אלו בכל יום.

 

ועל זו הדרך… עוד כהנה וכהנה מתפרנסים הן בפועל והן במס שפתיים מהתעשי'ה החשוכה הזו!!

 

מהי דיסלקצי'ה? בשל מבנה המוח השונה, הדיסלקצי'ה נגרמת ע"י כך שישנו כשל במידע הנתונים שאדם מקבל לעיבוד הנתונים במוח. כלומר לפעמים כשמסבירים דבר מה לדיסלקטי הוא מעבד את הנתונים (את המידע) בדרך שונה ולא תמיד מדויקת כפי שצריכה הייתה להתפרש במוחו.

 

מכוון שישנו כשל במידע ועיבוד הנתונים במוח. ישנו הצורך ללמד את הדיסלקטי באופן מעט שונה - המותאם לתפיסתו על מנת שיוכל להבין את הדברים לאשורם ולא "לתרגם אותם" באופן לא מדויק בראשו.

 

זה כל העניין. כפי ששמא'לי צריך לאחוז בצורה שונה חפצים על מנת שיוכל להשתמש בהם האופן מועיל. הדיסלקטי צריך הסבר שונה על מנת להבין דברים כראוי.

 

לעומת זאת הפרעת קשב וריכוז - מהי? הפרעת קשב וריכוז אינה מולדת!! היא נגרמת כתוצאה מהפרעה נפשית שיש לאדם בנפשו!! לכן היא מצריכה טיפול תרופתי- רטלין ברוב הפעמים, שיחות עם פסיכולוג, ריפוי בעיסוק וכו'. הפרעת קשב וריכוז היא נוגעת לכל תחומי החיים של האדם. לכן אדם זה יגדל ויתקל בקושי בשאר תחומי החיים כגון: להישאר במקום עבודה אחד וכו'. האדם יהי'ה היפר אקטיבי כלומר מן מנוע קטן המחובר לו מאחור בעכוז שלא נותן לו מנוח. אגרסיבי, אימפולסיבי  ולעיתים מאוד אלים!

 

התרופות הניתנות משפיעות על המוח ומשמשות כעין תרופת הרגעה לעזור לילד להשתלט על הדחפים וההתנהגות הפרועה שלו!!

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

הדיסלקצי'ה היא כשל לימודי בלבד המפריע רק כאשר האדם רוצה לרכוש מיומנות למידה וללמוד דבר מסוים.

 

הפרעת קשב וריכוז אינה הפרעת למידה אלא, הפרעה נפשית המתפשטת לכל תחומיהחיים!!

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

והנה הפרדוקס המרושע - מכוון שכל ילד הנראה כ"חשוד" בהפרעת למידה כל שהיא או שההתנהגות שלו "אינה לרוחו של המורה " מכל סיבה שהיא!! מיד הוא מאובחן כלוקה בנפשו כלומר יש לו הפרעת קשב וריכוז וזקוק לרטלין תרופה המשפיעה דרמתית על המוח! מערכת החינוך ברגל גסה ובעזות פנים מעיזה להפוך מורים למאבחנים מקצוענים… בכך היא נותנת לגיטימצי'ה להעמקת הבורות בקרב האוכלוסי'ה ולגרימת עוול לאלפי בתי אב. היכולת לקבוע קביעה הרת גורל מעין זאת חייבת לעשות רק ע"י רופאים או אנשי מקצוע שהוכשרו בתחום זה בלבד! ברוב המקרים בתי הספר אינם טורחים כלל לערוך אבחון מקצועי לילד.

 

הם מיד מקטלגים אותו ומדביקים עליו תווית של הפרעה נפשית.

 

למה? זה קל יותר, מהיר יותר ונשמע מאוד משכנע. ההורים מנגד שלא פעם עייפו לשמוע עד כמה בנם "לא בסדר" חושבים שזו האמת ובכך מתחיל כדור השלג האיום הזה להתגלגל..

 

אז ישנו צידוק ותשובות בשפע לבעיות רבות כגון: צידוק הבזוי והנפשע לרמת לימוד מאוד נמוכה ופיתוח השגיות אצל הילד השואפת לאפס. חשוב מאוד במערכת החינוך השקט בכתה ובבית הספר. מאחר והרטלין מסמם את המוח - הם פתרו את הבעי'ה...

 

פעם שמעתם על משוגע שהולך לניתוח לב אצל סנדלר?? נכון הסנדלר יודע לתפור אבל… איזה מורה או מנהל הוכשר מקצועית לאבחן תלמיד? היכן התעודה? בכל זאת הם מתעקשים כמי שמבינים משהוא.

 

בבתי הספר במקרה הטוב(!) ישנן תעודות הוראה למורים ולמנהלים... עם זאת עדין בתי הספר מרשים לעצמם לזלזל בהורים, להסתיר מידע חיוני וחשוב הקריטי לעתידו של הילד ושל כל המשפחה! הם מעיזים להכתיב להורים איך לגדל את ילד, מפעילים לחץ, הפחדות ואיומים. הנה לפניכם עזות הפנים, החוצפה והבריונות.

 

התחושה שהאצבע נעשתה קלה על ההדק הולכת וגוברת. ההמלצה על רטלין ניתנת בקלות יתר.

 

איך מפסיקים את המערכת הרעה הזאת המשומנת היטב?   אנו ההורים יכולים לעצור את זה. אנו מחויבים למנוע מאחרים לזלזל בילדינו ובחי'י משפחתנו. זה בידיים שלנו להתעקש על אבחון אמיתי ומקצועי לילדנו ולא לתת לזר לקבוע את עתיד ילדינו ומשפחתינו. מסע ההפחדה שעורכים  בתי ספר הלחץ, האיומים ושיטות רעות אחרות  - אסור להן להרתיע אותנו. אנו אחראיים לעתיד משפחתנו. זר לא יבין זאת. לזר לא אכפת. המשכורת דופקת, הוותק מתמשך והפנסי'ה מובטחת.

 

קשה להסביר באיזו קלות נופלים הורים למערבולת של צער, טיפולים ותרופות לילדים שלא לצורך. מתח בעיות בשלום  בית, עומס על הוצאות כלכלת הבית. ריצות מטורפות לחוגים שונים ומשונים שלא צורך. זאת מבלי להזכיר את הצער, עוגמת הנפש, הכאב והסבל שעוברים ההורים ביודעם שילדם האהוב "אינו בסדר" וזו "גזירת גורל". הם לעולם לא ידעו איזה ילד מקסים ומוכשר יש להם בבית. הילד לעולם לא ידע כמה מוכשר הוא ובעל יכולות רבות. הוא יגדל מבוזבז ופעמים רבות מתוסכל ובעל ביטחון עצמי נמוך.

 

אבחון נכון הינו אבחון דידקטי. לא אבחון פסכו דידקטי ולא שום סוג של אבחון אחר. שם הם מכניסים את הרטלין בדלת האחורית. על הבוחן להציג תעודה. בה יכול ההורה לראות בדיוק איזה סוג בוחן הוא. האבחון נתן בכל בתי הספר דרך משרד החינוך ע"י בוחנים של משרד החינוך. כל הורה יכול לבקש ואם יש צורך אף להתעקש לאבחון זה ולא להשתכנע משכנועי סרק ע"י אנשים לא מקצועיים. הכשרות שונות והשתלמויות שטחיות - אינן מספיקות ומספקות!!   

 

אסור להאמיןלתירוצי הסרק של מורים הטוענים כי הילד נראה ומפגין את כל הסימנים.. של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז.

 

הסימפטומים די דומים מבחוץ אבל ..הנזק הוא אדיר לילד בריא לחלוטין הנוטל רטלין תרופה המיועדת להפרעת נפשית!!!

 

כזכור המורים במקרה הכי טוב בעלי תעודת הוראה בלבד!!!!!   

 

אחרי הכל האחראיות, החובה והזכות היא שלנו! לגדל את ילדינו בבריאות לחיים טובים. הקב"ה הפקיד בידינו את הנשמות הטהורות הללו. א'ל לנו חלילה לזלזל, לאמלל ולקפח אותן.

 

ילד דיסלקטי שאינו מאובחן כלל או מאובחן באופן שגוי - הופך לאדם אומלל ומיוסר עלי אדמות. כתוצאה מכך גורם גם תסכול וצער לסביבתו הקרובה וחי חיים קשים שלא לצורך.

 

 



מנהל הפורום
20+

יש לי נכד היפראקטיבי, משתעמם בכיתה,מתחיל לשמוח ,להציק לשאר

וכו וכו,בקושי רב הוריו מחזיקים אותו בבית הספר,למזלו מורתו מבינה

הבעיה שילדים כאלה נפלטים מבית הספר

אביו שזה בני היה מופרע ברמות רציניות,כמעט נזרק מבית הספר,

התנהג גרוע בטכניון,גמר מצטיין דקן,

עכשו הוא מנכ"ל של חברה גדולה מאוד,

אני הייתי מופרע גדול גם ,הייתי מנהל פרויקטים אדירים

הנכד הנחמד אמר פעם,אבא אתה כמוני וסבא גם כמוך וכמוני

בסה"כ צריך שיהיה לו מעניין ויהיה מנכ"ל העולם

להכיר מליון בחורות יפות ובחורים מדהימים תוך שתי דקות !! הרשמה בחינם !!
>>>לכניסה ללחוץ כאן

מאמר חשוב מאוד! גם אני הייתי ילדה כזה וההורים שלי ידעו לנתב בחוכמה את היתרונות של התכונות האלה- הייתי מאוד פעיל מבחינת ספרוטיבית, בחוץ המון בגינה, לא ניסו כל הזמן להגיע לי לא ולא אלא לנתב את האנרגיות למקומות טובים. בטוח שזה היה להם לא קל אבל היום הנושא הזה אצלי מאוד פתיר ומנוהל

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
40 פלוס
בחר
בחר